תחנות משנה במתח עליון כמנוף לעתידה האנרגטי של ישראל

תחום מערכות החשמל התפתח רבות בשנים האחרונות. כיום, רשת ההולכה בישראל מתמודדת עם אתגרים גדולים, לצד הסתגלות לשינויים הכרוכים בתחום האנרגיה המתחדשת והחדשנות הנלווית בתחום מערכות החשמל.

השילוב ההולך והגובר של מערכות פוטו-וולטאיות (PV) ומערכות אגירת אנרגיה, מביא עימו רוחות של שינוי בתעשייה, ובפועל מוביל לביצוע חשיבה מחודשת על אופן ההפעלה והתחזוקה של הרשת הקיימת.

הפתרון מצוי בהישג יד, בקונטאל, אנו מבינים כי הצורך בהקמת תחנות משנה נוספות הוא חיוני כדי לתמוך מחד בצמיחה עקבית, ומאידך לשמור על יציבות הרשת.

תחנות משנה כאמור, מהוות רכיב  חיוני ומהותי בהעברת חשמל ממקורות הייצור אל הצרכנים, תוך כדי שינוי המתח לרמות המתאימות לשימוש הסופי. עם הגברת השימוש במערכות PV , אגירה ומתקני תשתית, הדרישה להתמודדות עם עומסים משתנים ולשיפור היכולת לניהול חשמל מבוזר, הופכת את הקמת תחנות משנה נוספות לבלתי נפרדת מהמערכת.

תחנות משנה בתצורת H הן אחת התצורות המועדפות בישראל, בין היתר מכיוון שהן מספקות גמישות רבה בניהול זרמים ובבקרה על הרשת. תצורה זו מאפשרת חלוקה יעילה של החשמל בין שני מקורות, וכן בין מספר נקודות צריכה, תוך שמירה על יכולת לפעול במצבי חירום או תחזוקה מבלי להפריע לזרימת החשמל.


התצורה מורכבת משני מעגלי כניסה ויציאה המחוברים באמצעות צלע ה-H, אשר בפועל משמשת כגשר בין המעגלים. תצורה זו  מאפשרת לתחנה להמשיך ולספק חשמל גם אם אחד מהמעגלים יוצא מכלל פעולה. כמו כן, התצורה מאפשרת ביצוע תחזוקה על חלק מהתחנה מבלי להפסיק את הזרם בקו.


בקונטאל אנו מציעים שלל פתרונות אשר מתמקדים בהתקנת ציוד מתח עליון, הספקת לוחות הגנה וחשמל לשירותי בית וכן הכנסה לניצול של המתקן. אנו מקפידים על תכנון מדויק של מערכות החשמל והבקרה של התחמ"שים, כדי להבטיח שהן יוכלו לעמוד בדרישות המשתנות והמורכבות של הרשת החשמלית. בנוסף, אנו מזהים את הפוטנציאל העצום הטמון בשילוב של ביצוע איכותי ושילוב טכנולוגיות חדישות לטובת הגדלת יעילות ואמינות השירות שאנו מספקים ללקוחותינו ולרשת החשמל בישראל.


אנו מאמינים כי שילוב של ידע הנדסי עם טכנולוגיות חדשניות, יוביל באופן ישיר להפחתת הפסדי אנרגיה, שיפור איכות החשמל והבטחה של רשת חשמל יציבה ובטוחה יותר לכלל המשתמשים.


הקמת תחנות משנה נוספות אינה רק תגובה בזמן אמת לדרישות הנוכחיות אלא גם השקעה בתשתית העתידית של ישראל. בקונטאל, אנו מחויבים להיות בחזית הטכנולוגיה ולהוביל שינויים שיאפשרו לישראל להמשיך ולהתפתח בעולם האנרגיה החדש.

לשיתוף הפוסט

מאמרים נוספים

לקביעת פגישה השאירו פרטים

תחנות משנה במתח עליון כמנוף לעתידה האנרגטי של ישראל
שי גרשון - Shai Gershon

שי גרשון

מנכ”ל משותף

אודות:

מהנדס חשמל ומחשבים ובוגר תכנית לתואר שני – מנהל עסקים למנהלים של האוניברסיטה העברית, עוסק ביישום טכנולוגיות חדשות במפעלי תעשייה מזה כשני עשורים.

השכלה: 

מהנדס חשמל ומחשבים מאוניברסיטת בן גוריון, בוגר תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.