למידת מכונה משנה את חוקי המשחק למניעת ריקול

תעשיית הייצור עוברת שינוי משמעותי, במידה רבה הודות להופעת ה-Machine Learning. טכנולוגיה חדשנית זו גרמה למהפכה בהיבטים שונים של הייצור, משיפור יעילות ועד שליטה באיכות. אבל אחד מתפקידיה המכריעים ביותר הוא במניעת Recall - תחום קריטי שבו דיוק ותובנה הם מפתח. ראייה ממוחשבת, תת-קבוצה של בינה מלאכותית, כוללת אימון אלגוריתמים לזיהוי תבניות ולקבלת החלטות עם מעורבות אנושית מינימלית. בהקשר של ייצור, ראייה ממוחשבת יכול לנתח כמויות עצומות של נתונים - מביצועי ציוד ועד לתהליכי ייצור - מה שמאפשר בקרת איכות מחמירה ואופטימיזציה של תהליכים.
למידת מכונה
איך למידת מכונה מונעת Recall במפעלי ייצור?
חיזוי ובקרת איכות
אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת מיומנים במיוחד בזיהוי בעיות פוטנציאליות או פגמים באיכות מיד בסמוך להתרחשותם. על סמך למידה של נתונים היסטוריים, מערכות אלה יכולות לזהות תבניות או חריגות ומהן להקיש על בעיה במוצר.

מעקב ותגובה בזמן אמת
עם פתרונות ראייה ממוחשבת, יצרנים יכולים לפקח על קווי הייצור בזמן אמת. חיישנים ומצלמות המצוידים באלגוריתם של ראייה ממוחשבת יכולים לאתר מיד פגמים או סטיות מפרוטוקולים סטנדרטיים. איתור מיידי זה מאפשר נקיטת פעולות מתקנות מהירות, מה שמפחית את הסיכון ששאר מלאי הייצור יחזור על הפגם ובהמשך יגרום ל- Recall.

אימות יכולת עקיבות
ראייה ממוחשבת גם משפרת את יכולת העקיבות בייצור. על ידי שילוב ראייה ממוחשבת עם טכנולוגיית בלוקצ'יין, יצרנים יכולים לשמור רישום שקוף ובלתי ניתן לשינוי של מסעו של כל מוצר דרך קו הייצור. רמת העקיבות הזו לא רק משפרת את בקרת האיכות אלא גם מקלה על בידוד וטיפול בבעיות אם Recall הופך להכרחי, מה שממזער את ההשפעה.

מקרי בוחן המציגים את הפתרונות שלנו
מקרה בוחן 1: תעשיית הרכב
באחד משיתופי הפעולה שלנו עם יצרן רכב מוביל, ראייה ממוחשבת שימשה בכדי להפחית משמעותית את שיעורי ה-Recall. מערכת ה-ראייה ממוחשבת שלנו שולבה בקו הייצור כדי לפקח ולנתח את תהליך ההרכבה בזמן אמת. היא יכלה לחזות בעיות פוטנציאליות בהרכבה של רכיבים קריטיים בהליך ייצור מסננים לרכב, שלעיתים קרובות נתונים ל-Recall. כתוצאה מכך, היצרן ראה ירידה משמעותית באירועי ה-Recall במהלך שנה.

מקרה בוחן 2: תעשיית המזון והמשקאות
עבור מפעל מזון ומשקאות, פתרון הראייה ממוחשבת שלנו שינה את תהליך בקרת האיכות שלהם. המערכת תוכננה לפקח על ייצור המוצר באריזה המתאימה. כל סטייה סומנה מיד לסקירה. גישה פרואקטיבית זו לא רק הבטיחה עמידה בתקני הבטיחות אלא גם הובילה לירידה משמעותית בהתקלקלות המוצר ו-Recall פוטנציאלי עקב חוסר תיאום שבין המוצר הנארז לאריזה.

מקרה בוחן 3: ייצור תרופות
בתעשיית התרופות, שבו Recall יכול להיות בעל השלכות בריאותיות חמורות, מערכת הראייה ממוחשבת שלנו מילאה תפקיד מכריע בהבטחת בטיחות התרופות. על ידי ניתוח נתונים רציף משלבים שונים של ייצור תרופות, המערכת יכלה לחזות ולמנוע זיהום צולב ומינונים לא נכונים. זה לא רק סייע בשמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר לבטיחות אלא גם הגן על היצרן מפני נוהלי Recall יקרים ונושאים משפטיים פוטנציאליים.

מקרה בוחן 4: תעשיית החלב
עבור חברת חלב מובילה, שילבנו אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה עם כלי למידת מכונה לצורך קריאת תווים(OCR)  בתנאים קשים. המערכת שלנו מסוגלת לבצע עד כ-10 קריאות בשנייה ופועלת באופן שוטף בסביבת ייצור רטובה, במהירות גבוהה ומפענחת טקסט במיומנות, גם במקרים של איכות הדפסה נמוכה עקב לחות או טעות של מפעיל המדפסת. באופן מרשים, הפתרון שלנו משיג שיעור הצלחה חריג של כ 99.5%, מבטיח יכולות קריאה מדויקות ויעילות החיוניות לשמירה על סטנדרטים איכותיים בייצור החלב.

סיכום
ראייה ממוחשבת היא יותר מאשר קידמה טכנולוגית; זוהי תפנית משמעותית בתהליך הייצור. היכולת שלה ללמוד, לחזות ולפעול הופכת אותה לכלי יקר ערך במאבק המתמשך נגד Recall של מוצרים. על ידי שילוב ראייה ממוחשבת בתהליכים שלהם, יצרנים לא רק יכולים להגן מפני Recall אלא גם לשפר את היעילות, איכות המוצר ושביעות רצון הלקוחות שלהם בכללות. ככל שנמשיך לחדש ולשכלל את פתרונות הראייה ממוחשבת שלנו, הפוטנציאל לשיפורים גדולים אף יותר במניעת Recall ותחומים אחרים של הייצור הוא עצום.

לשיתוף הפוסט

מאמרים נוספים

לקביעת פגישה השאירו פרטים

למידת מכונה
למידת מכונה משנה את חוקי המשחק למניעת ריקול
שי גרשון - Shai Gershon

שי גרשון

מנכ”ל משותף

אודות:

מהנדס חשמל ומחשבים ובוגר תכנית לתואר שני – מנהל עסקים למנהלים של האוניברסיטה העברית, עוסק ביישום טכנולוגיות חדשות במפעלי תעשייה מזה כשני עשורים.

השכלה: 

מהנדס חשמל ומחשבים מאוניברסיטת בן גוריון, בוגר תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.