ניהול מיקרוגריד אנרגטי באמצעות SaaS :גישת המוצר

בבסיסן, מערכות מיקרוגריד נועדו לנהל ביעילות משאבי אנרגיה בתוך אזור מוגדר - קהילה, קמפוס, או קומפלקס תפעולי. הן יכולות לאסוף נתונים ממקורות שונים, לרבות, צרכני אנרגיה, מתקני ייצור אנרגיה מתחדשת כגון פוטו-וולטאיים ורוח, לצד מתקנים קונבנציונליים מסורתיים כגון גנרציה וקו-גנרציה. זאת כדי ליצור רשת חשמל עצמאית, איתנה, העומדת ביעדים העסקיים של מנהל המיקרוגריד וכן, מאפשרת את המשך השגרה התפעולית בזמן הפסקות חשמל או מצבי חירום.

ורסטיליות: מגוון תרחישי שימוש והפעלת מיקרוגריד


מיקרוגרידים יכולים להתמקד ביעדים שונים. חלקם עשויים להתמקד בחוסן אנרגטי בזמן הפסקות חשמל, בעוד שאחרים שואפים להפחית עלויות או למקסם את השימוש באנרגיות מתחדשות, תוך ניצול פערים בין תעריפי החשמל, ובהתאם לתקנות החלות. כמו כן קיים שוני בין זהות המשתמשים ומאפייניהם בתפעול התוכנה לניהול המיקרוגריד כגון, אנשי כספים, מנטרי ביצועים ויזמים. גישת הפתרון במוצר זה נדרשה לקיים גמישות ויכולת התאמה למקרי השימוש ואופן תפעול התוכנה על ידי המשתמשים השונים. יתרה מזאת, ישנם פערי תשתית בין  אתרי מיקרוגריד שונים; חלקם בעלי תשתית קיימת המאפשרת לקלוט ולנהל את נתונים מרחוק, בעוד שאחרים דורשים הקמת תשתית תקשורת ומיתוג חדשה. מכאן שעל המוצר להשתלב בצורה חלקה עם קונפיגורציות משתנות מאתר לאתר, אלו הקיימות ואלו שיותקנו בעתיד, בהתאם לדרישות השוק.

מצב "אי"


אחת מהתכונות המשמעותיות של מיקרוגריד היא היכולת לפעול באופן עצמאי במהלך הפסקות חשמל. מצב "אי" מאפשר למיקרוגריד להתנתק מהרשת הראשית ולספק לעצמו חשמל, תוך ניצול מתקני האגירה באתר ויכולות ניהול ניתוב האנרגיה במוצר בין צרכני האנרגיה השונים התוך המתחם. משמעות הדבר היא שמתקניו החיוניים של המשתמש ימשיכו לפעול, גם במהלך הפסקות חשמל לא צפויות ואירועי חירום.

אתגר הSaaS

מיקוד הפיתרון סב על פיתוח מוצר SaaS  (software as a service)המסוגל לנהל ביעילות את מאפייני המיקרוגריד השונים ולאפשר למשתמש להסיק תובנות עסקיות ותפעוליות על מנת למקסם את יעדיו. כך הטמענו את מוצר ניהול המקרוגריד כחלק אינטגרלי ב"אנרג'יני" (Energynie), מערכת ניהול אנרגיה של קונטאל סמארט אנרג'י, על מנת להקנות מתודות תפעול נכונות, מיקסום המשאבים ושיפור החוסן האנרגטי הכולל של אתר המיקרוגריד ובכדי לעמוד בדרישה הגוברת של הקמת מיקרוגרידים באופן נכון ויעיל. על ידי דרך חשיבה חדשנית, שילוב המוצר מספק פתרון מתאים לצרכים האנרגטיים של לקוחותינו וכן לתמוך, כבר היום, בשינויים הרגולטורים התכופים החלים על מנהלי אנרגיה ויזמים בתחום.

בניית גמישות בפתרון

גישת המוצר ביצירת הפתרון היא לבנות את האפליקציה על בסיס מיקרו-סרוויס מודולריים, גישה זו אפשרה שמירה על מתודולוגיית פיתוח מוצר מובנית ואג'ילית  לצד קיום ארכיטקטורת תוכנה המתירה למשתמש להתאים אישית את חוויית ניהול המיקרוגריד על פי דרישותיו ובהתאם לסוגו, כך מובטח הקצאת משאבים יעילה ושיפור ביצועי המערכת האנרגטית בכללות בתוך תחומי המיקרוגריד. על ידי אספקת מוצר גמיש מחד ומובנה מאידך, אנו מעצימים את המשתמשים לאמץ את ההתפתחויות בשוק האנרגיה בארץ ובעולם תוך מקסום היתרונות של טכנולוגיית ניהול מיקרוגריד.

 

לשיתוף הפוסט

מאמרים נוספים

לקביעת פגישה השאירו פרטים

ניהול מיקרוגריד אנרגטי באמצעות SaaS :גישת המוצר
שי גרשון - Shai Gershon

שי גרשון

מנכ”ל משותף

אודות:

מהנדס חשמל ומחשבים ובוגר תכנית לתואר שני – מנהל עסקים למנהלים של האוניברסיטה העברית, עוסק ביישום טכנולוגיות חדשות במפעלי תעשייה מזה כשני עשורים.

השכלה: 

מהנדס חשמל ומחשבים מאוניברסיטת בן גוריון, בוגר תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.