לנווט את עתיד האוטומציה התעשייתית: להגביר את הייצור עם היכולות המתקדמות של SCADA Ignition

בעולם התעשייתי המורכב, מערכות SCADA משמשות כתחנות הכוח השקטות, מתזמרות זרימה חלקה של נתונים ושליטה על פני קשת רחבה של תחומי ייצור. מערכות אלו, הן עמוד השדרה של הייצור המודרני, מבצעות מספר עצום של משימות קריטיות – החל משליטה בתהליכים תעשייתיים והודעה למפעילים על זמני השבתה פוטנציאליים ועד לעיבוד נתונים ואפשרות אינטראקציה ישירה עם מכשירים באמצעות תוכנת HMI.
SCADA Ignition

האבולוציה של הייצור בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית ותעשייה 4.0 יצרה עידן שבו ההסתמכות על נתונים וניתוח הפכה לחשיבות עליונה. מערכות SCADA מסורתיות, שרידים משנות ה-90, כבר לא עומדות בדרישות הדינמיות של התעשיות של היום. המעבר למערכות מתקדמות, גמישות וחזקות יותר, כגון IGNITION, הוא לא רק בחירה אלא הכרח עבור מי שמבקש להישאר תחרותי ומוכן לעתיד.

תכונות עיקריות של מערכות SCADA מודרניות
שילוב IIoT: בזירה התעשייתית המודרנית, האינטרנט התעשייתי של הדברים (IIoT) בולט ככוח מהפכני, המניע יעילות, מדרגיות וקישוריות. מערכת SCADA המותאמת ל-IIoT יכולה לרתום כמויות חסרות תקדים של נתונים, ולאפשר צמיחה ויתרון תחרותי באמצעות ניתוח משופר ובינה מלאכותית.

גישור על פערי OT-IT: הפער ההיסטורי בין טכנולוגיה תפעולית (OT) לטכנולוגיית מידע (IT) הולך ומצטמצם. מערכות ה-SCADA של היום צריכות לתמוך בשילוב בין טכנולוגיה תפעולית וטכנולוגיית מידע, להקל על קבלת החלטות ולהוזיל את הסיכונים והעלויות של התפעול.

תקנים פתוחים: מערכת SCADA מודרנית ידועה בגמישותה וביכולתה לעבוד עם מערכות שונות. על ידי שימוש בתקנים פתוחים, מערכות אלו יכולות להימנע מלהיות נעולות בטכנולוגיות ספציפיות, ולאפשר אינטגרציה וסקלביליות קלה יותר.

תאימות למערכות הפעלה רבות: בכדי להימנע מהתקשרות עם ספק אחד ובכדי להבטיח שימושיות לטווח ארוך, מערכות SCADA חייבות לעבוד עם מערכות הפעלה שונות. בדרך זו, ארגונים יכולים לבחור את הטכנולוגיה שלהם באופן חופשי.

פריסת אינטרנט ואינטגרציית ענן: מערכות SCADA מודרניות נהנות מהנגישות מקוונת, באתר או דרך הענן. כך מתפשרת גמישות תפעולית רבה יותר ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון אנליטיקה ולמידת מכונה.

נגישות ניידת: בעידן שנשלט על ידי טכנולוגית Mobile, מערכת SCADA חייבת להיות פונקציונלית במכשירים ניידים כמו גם במחשבים שולחניים. וזאת על מנת להבטיח שאנשים יוכלו לגשת לנתונים חשובים בקלות ולקבל החלטות בזמן אמת, לא משנה היכן הם נמצאים.

ניטור ובקרה מרחוק: היכולת לניטור ובקרה מרחוק חיוניים כיום בשל המגמה העולמית לעבודה מרחוק. מערכת SCADA מודרנית חייבת לאפשר פעולות מהירות מכל מקום, תוך שיפור היעילות התפעולית והבטיחות.

מחשוב קצה: עם עליית מחשוב הקצה, מערכות SCADA חייבות להיות מסוגלות לעבד נתונים בקרבת המקום שבו הם נאספים. באופן זה העיכובים פוחתים, האבטחה ואיסוף הנתונים בזמן אמת מוגברת ומשופרת.

מדרגיות: ככל שתעשיות מתפתחות, כך גם מערכות ה-SCADA שלהן. סקיילביליות היא קריטית בהסתגלות לצרכים התפעוליים המשתנים ומבטיחה שהמערכות יוכלו לצמוח ללא עלויות או מורכבות גבוהות.

אבטחת סייבר: בעידן שבו איומי סייבר נוכחים תמיד, מערכות SCADA חייבות לשלב אמצעי אבטחה חזקים, כולל הצפנה ואימות רב-גורמי, כדי להגן על הפעילות התעשייתית.

רישוי ללא הגבלה: כדי לתמוך באמת בחדשנות ובהתרחבות, מערכות SCADA צריכות לספק מודלים של רישוי בלתי מוגבל. מודלים אלו יקלו על ארגונים להתרחב ולגדול מבלי להיות כבולים לאילוצי הרישוי.

Ignition: פלטפורמת ה- SCADA של העתיד
פלטפורמת Ignition, מדגימה איך מערכת SCADA מודרנית צריכה להראות ולהתנהג. מערכת זו עוצבה בחשיבה על עתיד התעשייה, ומשלבת את כל התכונות החיוניות הנדרשות לעידן המודרני, כולל תכונות כמו מוכנות ל- IIoT, תקנים פתוחים, רישוי בלתי מוגבל ואבטחה חזקה, באופן שעונה על הצרכים של היום אך גם מוכן לאתגרים ולהזדמנויות של המחר.

כשאנו מסתכלים לעבר עתיד הייצור, גמישות היא המפתח. Ignition SCADA מספקת את הכלים הדרושים לארגונים בכדי לנווט את השינויים הללו בביטחון, ומסמנת עידן חדש של יעילות וחדשנות בתעשייה.

חברת Contel ICS הינה אינטגרטור רשמי של IGNITION ומציעה פתרונות תוכנה IOT ליישומים נרחבים בתעשייה המובססים על פלטפורמה זו.
לפרטים נוספים ניתן לפנות אל אדיר ללו בטלפון 054-9260386

לשיתוף הפוסט

SCADA Ignition
לנווט את עתיד האוטומציה התעשייתית: להגביר את הייצור עם היכולות המתקדמות של SCADA Ignition
שי גרשון - Shai Gershon

שי גרשון

מנכ”ל משותף

אודות:

מהנדס חשמל ומחשבים ובוגר תכנית לתואר שני – מנהל עסקים למנהלים של האוניברסיטה העברית, עוסק ביישום טכנולוגיות חדשות במפעלי תעשייה מזה כשני עשורים.

השכלה: 

מהנדס חשמל ומחשבים מאוניברסיטת בן גוריון, בוגר תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

דילוג לתוכן